HTML

LondON

Londonról utazóknak, munkaválalloknak, érdeklődőknek.

Címkék

anglia (1) borough (1) city (1) dlr (1) dockland (1) doubledecker (1) english (1) light (1) london (1) railway (1) temze (1) tube (1) underground (1) Címkefelhő

Naptár

április 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Friss topikok

Archívum

Oyster-Mindenki osztrigája

Szehit 2009.01.20. 18:15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alapfelszerelés mindenkinél.Ez egy bankkártya nagyságú,elektronikus kártya, az elektronikus jegy egy formája.Trükkös módon próbálják rászoktatni a jónépet, ezzel úgynis olcsóbb az utazás.Pénztáraknál, matricával ellátott boltokban lehet kapni,3 font darabja, ha nem bérlettel együtt veszed meg.Ha már rendelkezel vele, akkor szintén pénztáraknál, boltokban, illetve automatáknál lehet rá pénzt tenni, megvenni rá a heti bérletedet.Van diák, illetve fényképes formája is aminek az az előnye hogy ha elvesztenéd, a pénzed megmarad amit rá tettél.(vagy bérleted, különben elég hasznos dolog, vesztettem már el pár oystert.)

Felhasználása:A metróbejáratokat kapuk őrzik,csak úgy haladhatsz át rajtuk ha, a kapukon lévő sárga érzékelőhöz hozzá érinted, és van rajta egy minimum egység.A buszokon a vezetőnél lehet felszállni, kivéve, a hosszú, nem emelete buszokon, ott nem kötelező, de ha elkapnak, akkor jaj neked, és ezek nem magyar stilusban nyomják, az ellenőrök elárasztanak egy busz megállot egy tucat rendőrrel.Nem lehet megszökni.

Szólj hozzá!

Nagy és piros

Szehit 2009.01.18. 12:47

Avagy a DoubleDecker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha a kevésbé szerencsések közé tartozol anyagilag,  akkor utazásaid nagy részét a fent látható csodával fogod megtenni. Cserébe viszont városnézhetsz,  a felső emeleti ülések kíváloan alkalmasak erre, valamint rácsodálkozhatsz a londoni vezetők hihetetlen képeségére. Emlékszem amikor először ültem fel, legelőre, és még  nem szoktam hozzá, hogy amit már nem látok,  az nem feltétlenül van a busz kerekei alatt,  illetve,  hogy nem,  nem mentünk neki a közlekedési lámpának. A vezetők többsége tényleg maga a csoda. Tudni kell , hogy London utcai,  annyira szűkek,  hogy sokszor a parkoló autók miatt átkell menned a másik sávba,  és gyakran egy ilyen monstrum fog veled teljesen szembejönni. Arról nem is beszélve , hogyha még  nem szoktad meg a baloldali közlekedést,  és az anyukád álltal beléd vert szabály szerint balra néz-jobbra néz-balra néz szabályt alkalmazod,  és így kelsz át az úton,  a jobbra nézésnél már kétcentiről csodálhatsz egy ilyen buszt. Egypárszor már majdnem elütettem magam velük....

Amúgy teljesen modernizáltak,  mondjuk még fűtéssel nem találkoztam rajtuk,  de asszem ilyen éghajlatra nem is szükséges.(helyesbítek a párom szerint van fűtés, a vezetőkőn múlik ,hogy bekapcsolják vagy sem.No, akkor nekem még nem volt találkám ilyen busszal...)  Van viszont rajta CCTV...ez a Londont behálozó térfigyelő kamerák neve,  képtelenenség olyan helyre menni,  ahol ne figyelne téged egy ilyen jószág. Erre azért van szükség mert az unatkozó londoni bevándorlók kölkeinek kedvenc szórakozása a banda háború,  előszeretettel késelik egymás halálra. És ez nem vicc,   havonta többen halnak meg ezért általában 13-19 éves fiatal gyerekek. Odáig fajult az egész, hogy némely metroállomáson a rendőrség fémdetektoros kapukat helyez el,  és a haza felé tartó fiatalokat átvizsgálják kés után.

A buszok legtöbb esetben saját sávban haladnak,  de ha reggel vagy a délutáni csúcsforgalomban kívánod velük átszelni a várost,  készíts be többnapi hidegélelmet,  és egy jó vastag könyvet,  mondjuk a Háború és békét,  mert rajta leszel egy darabig.

Ó míg elnem felejtem. Londonban valahogy nem sikerült megszervezniük,  hogy a buszvezetők munkaideje a végállomáson járjon le,  ezért előfordulhat,  hogy az utazásod felénel,  csak bejelenti,  hogy a következő állomáson mindenkinek lekell szállni. Ilyenkor lezavarnak mindenkit,  buszvezető összepakol,  bezárja a buszt és hazamegy. Sajnos ez nem vicc. Utána várhatsz a következő buszra,  vagy vezetőre,  de legalább a jegyedet elfogadják az előző buszról.

 

Szólj hozzá!

Közlekedjünk I. !

Szehit 2009.01.14. 23:20

 

Aki Londonban jár, annak örök emléke lesz erről a közlekedésről.(példaul megfogadja, hogy a jövőben lóval fog közlekedni...)

Kezdjük a Tube-al.

Azt tudjuk hogy metroról beszélünk,  el kell szakadnunk a hazai 3,5 metró vonaltól.

 

 

 

 

12 metrovonal van, tovabbá vonat hálózat illetve, egy DLR-nek (Docklands Light Railway nevezett hévszerű csoda.Ez a kedvencem, ugyanis nincs vezetője, csak alkalomadtán egy felügyelője, de a rendszert egy számítógép vezérli.

Na jó keresek nektek képet....

 

 A fenti logo a londoni underground, szokásos nevén Tube logoja, igen ismert jelképe a városnak, a baloldali pedig a DLR-e.(oké, oké nyilvánvaló mi?).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt is van a kis kedvenc.Gondolom nem igen látszik, hogy vezető fülke helyett, székek helyezkednek el az elején. Ha város néző körútra indulsz mindenképpen menj vele egy kört,  mert überhightech helyen meg át,  a bank központon, csili-villi üvegpaloták egy szigeten, kis kanálisok, nyami. Na erről később  írók erről,  és szerzek elemet e fényképező gépembe,  hogy megmutassam nektek London csodáit,  például a matractermő utcákat,  a csirkecsontokat a buszokon,  a hajnali közelharcot a metron. Szóval olyasmiket, amik tuti nincsenek benne az utazási könyvekben.:D

Meg lehet ,hogy a túlélő táborokat dzsungelekben tartják, de szerintem kéne egy nagyvárosi túlélő tábor is.Képzeljétek el, reggel 7:30 szem kinyit, óra megnéz, késés konstatál.

Amit két hónap után tudunk, ha 7 után indulsz, a tömegközlekedés a félórás késésből képes órást generálni, ugyanis a városiak ilyenkor indulnak meg a belvárosi irodák felé.Csúcsforgalom, olyanannyira , hogy erre az idő intervallumra még többet is kérnek a jegyért, igy próbálva csökkenteni a terhelést.(marhára eredménytelenül.)

Mikor leérsz a peronra egy massziv emberfallal találod szemben magad.Ha még meggondolnád magad sincs már esélyed a menekülésre,  a hátad mögött lévő tömeg beépit mint Kőműves Kelemen a feleségét. Hát vársz. Ha akkor vagy mint egy uszkár ülve,  (mint én,  162 cm),  akkor jobbára hátakat szemlélsz két centiről, kis design-os retikülöket szedsz ki a vesédből,  és megdöntőd a lélegzet visszatartási rekordot.

Legalább három szerelvény fog elmenni,  mire te leszel a szerencsés kiválasztott, aki a peron legeslegszélén állhatsz,  centiméterekre az aknától,  és gondolkodhatsz azon,  hogy évente vajon hány embert lök be a tömeg a metro alá. De ha igazi londoni vagy előbb-utóbb eléred a sztoikus nyugalmat,  és a reggel kapható ingyen újságot fogod olvasni,  és füled botját sem fogod mozditani, amikor a szerelvények fognak neked lapozni.

Ha sikerül jól helyezkedned,  és a metró úgy áll meg, hogy előtted lesz az ajtó, akkor sem vagy megmentve.Kitárulnak az ajtók, előtted emberfal, mögötted emberfal, bentiek ki akarnak szállni, a kintiek be akarnak szállni, és mindezt rajtad keresztül.Néhánynak elszakad a cérna, kisebb viták, mennél te magadtól is, de egy jól megtermett anyagorilla tuszkol máris.Néhányan feladják de MINDIG van olyan barom aki az utolsó pillanatban ér oda, és még bepasszirozza magát.Neked pedig kapaszkodnod sem kell....(162 centinél amúgy sincs esélyed rá.), a tömeg megtart, és  te olyan közel állsz egy lengyel épitőipari munkáshoz, mint még soha.Asszem sex közben sem vagyok ilyen közel a pasimhoz, pedig ott néhol a közelség csak minuszokban mérhető......

 

 

Címkék: underground light dlr railway dockland

Szólj hozzá!

Londonról-bevezetés képpen.

Szehit 2009.01.14. 23:09

 

 

 

 

Londonról

London egy igazi világváros, népessége Magyarországgal vetekszik, és multikultúrális hangulatával igazi kozmopolita hangulatot áraszt. Úgy is mondhatnám, hogy az ami ma a Földön létezik az Londonban kapható, megtekinthető, élvezhető, és  lakóként állíthatom átkozható.

Mekkora is London? Óriási! Hogy érzékeltessem, példaként álljon itt az én esetem, több éve itt vagyok, de a Temzétől délre húzodó területre talán kétszer tettem be a lábam. Valaha a mai City-t (belvárost),  hívták Londonnak, valamint magát a megyét, (Mint BudaPEST és PEST-megye),  de mára annyira kinőtte magát a város,  hogy az egész megyét elnyelte. Tehát van itt nekünk egy szépséges és zsúfolt City-nk, és 32 Borough-unk (Kerület féle.)

Az északi területe keletkezett régebben,  a város ősét (lemerem fogadni, hogy az ősember is emeletes mamutokkal közlekedett már erre),  itt alapították.(Londiniumnak nevezték a rómaiak.)

Azóta hála a töretlen növekedésének,  nő ez a város mindenfelé,  délre,  nyugatra, ami csak kell,  és a várost lassabban szeljük át még metroval is , mint ahogy Gagarin megkerülte az egész Földet,  ez főleg reggel 8-kor,  munkába menet idegesítő, dehát nem sírok,  ha nyugalomra vágynék Mongóliába mentem volna.

De térjünk vissza erre a városnak csúfolt szörnyetegre....

A wikipédia szerint ez egy mérsekelt övi város,  persze. A tengert meg dísznek tették ide. Akkor elárulom,  nem. Itt nem mérsékelt övi időjárás van. Itt londoni időjárás van kérem. Ami annyit tesz,  legjobb ha reggel felhúzzuk a gumicsizmát, kezünkbe vesszük esernyőnket,  de betesszük a napvédőkrémet és a napszemüveget is.

Érdekes dolog,  hogy az itteni multikulti közeg hőérzete igen eltérő,  én kiröhögöm a brazílt,  mert 10 fokban meg akar fagyni,  kiröhögöm az angolt is, akinek 25 fok rém meleg, de leordítom a litván fejét,  aki szerint 3 fok alkalmas egy fürdőszobai hőmérsékletnek.

Egy szó mint száz,  egy buszmegállóban találhatsz selyemruhácskában és szandálban vacogó angol nőt,  és állig beöltözött spanyolt.

Hó az nincs,  de ha leesik mégis valami csoda folytán 2 centi,  a város annyira meglepődik,  hogy aznapra le is áll.

Aki turista angolt tanul,  jól tanulja meg az időjárás fejezetet,  mert a hi,  how are you,  után 99%-ban erről fog társalogni.

Címkék: anglia london english city tube temze doubledecker borough

Szólj hozzá!