HTML

LondON

Londonról utazóknak, munkaválalloknak, érdeklődőknek.

Címkék

anglia (1) borough (1) city (1) dlr (1) dockland (1) doubledecker (1) english (1) light (1) london (1) railway (1) temze (1) tube (1) underground (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Archívum

Közlekedjünk I. !

Szehit 2009.01.14. 23:20

 

Aki Londonban jár, annak örök emléke lesz erről a közlekedésről.(példaul megfogadja, hogy a jövőben lóval fog közlekedni...)

Kezdjük a Tube-al.

Azt tudjuk hogy metroról beszélünk,  el kell szakadnunk a hazai 3,5 metró vonaltól.

 

 

 

 

12 metrovonal van, tovabbá vonat hálózat illetve, egy DLR-nek (Docklands Light Railway nevezett hévszerű csoda.Ez a kedvencem, ugyanis nincs vezetője, csak alkalomadtán egy felügyelője, de a rendszert egy számítógép vezérli.

Na jó keresek nektek képet....

 

 A fenti logo a londoni underground, szokásos nevén Tube logoja, igen ismert jelképe a városnak, a baloldali pedig a DLR-e.(oké, oké nyilvánvaló mi?).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt is van a kis kedvenc.Gondolom nem igen látszik, hogy vezető fülke helyett, székek helyezkednek el az elején. Ha város néző körútra indulsz mindenképpen menj vele egy kört,  mert überhightech helyen meg át,  a bank központon, csili-villi üvegpaloták egy szigeten, kis kanálisok, nyami. Na erről később  írók erről,  és szerzek elemet e fényképező gépembe,  hogy megmutassam nektek London csodáit,  például a matractermő utcákat,  a csirkecsontokat a buszokon,  a hajnali közelharcot a metron. Szóval olyasmiket, amik tuti nincsenek benne az utazási könyvekben.:D

Meg lehet ,hogy a túlélő táborokat dzsungelekben tartják, de szerintem kéne egy nagyvárosi túlélő tábor is.Képzeljétek el, reggel 7:30 szem kinyit, óra megnéz, késés konstatál.

Amit két hónap után tudunk, ha 7 után indulsz, a tömegközlekedés a félórás késésből képes órást generálni, ugyanis a városiak ilyenkor indulnak meg a belvárosi irodák felé.Csúcsforgalom, olyanannyira , hogy erre az idő intervallumra még többet is kérnek a jegyért, igy próbálva csökkenteni a terhelést.(marhára eredménytelenül.)

Mikor leérsz a peronra egy massziv emberfallal találod szemben magad.Ha még meggondolnád magad sincs már esélyed a menekülésre,  a hátad mögött lévő tömeg beépit mint Kőműves Kelemen a feleségét. Hát vársz. Ha akkor vagy mint egy uszkár ülve,  (mint én,  162 cm),  akkor jobbára hátakat szemlélsz két centiről, kis design-os retikülöket szedsz ki a vesédből,  és megdöntőd a lélegzet visszatartási rekordot.

Legalább három szerelvény fog elmenni,  mire te leszel a szerencsés kiválasztott, aki a peron legeslegszélén állhatsz,  centiméterekre az aknától,  és gondolkodhatsz azon,  hogy évente vajon hány embert lök be a tömeg a metro alá. De ha igazi londoni vagy előbb-utóbb eléred a sztoikus nyugalmat,  és a reggel kapható ingyen újságot fogod olvasni,  és füled botját sem fogod mozditani, amikor a szerelvények fognak neked lapozni.

Ha sikerül jól helyezkedned,  és a metró úgy áll meg, hogy előtted lesz az ajtó, akkor sem vagy megmentve.Kitárulnak az ajtók, előtted emberfal, mögötted emberfal, bentiek ki akarnak szállni, a kintiek be akarnak szállni, és mindezt rajtad keresztül.Néhánynak elszakad a cérna, kisebb viták, mennél te magadtól is, de egy jól megtermett anyagorilla tuszkol máris.Néhányan feladják de MINDIG van olyan barom aki az utolsó pillanatban ér oda, és még bepasszirozza magát.Neked pedig kapaszkodnod sem kell....(162 centinél amúgy sincs esélyed rá.), a tömeg megtart, és  te olyan közel állsz egy lengyel épitőipari munkáshoz, mint még soha.Asszem sex közben sem vagyok ilyen közel a pasimhoz, pedig ott néhol a közelség csak minuszokban mérhető......

 

 

Címkék: underground light dlr railway dockland

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fromlondon.blog.hu/api/trackback/id/tr5878604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása